IKEA soft toys for cats

ikea logo

IKEA is nog altijd één van mijn favoriete winkels. Relatief goedkoop, mooie producten, een veelzijdig assortiment en wisselende collecties. Het is jammer van de massaproductie maar hé; Something’s gotta give right?

billyyy

‘Helaas’ zijn we nog niet op onze meubelen uitgekeken, is ons huis vol, en is een tripje naar de IKEA dus al een tijdje volstrekt onnodig. Máár toen kregen we Billy (zie hierboven en dit artikel)! En met hem kwam een legitieme reden om opnieuw naar de blauwe kubus af te reizen. Inmiddels hebben we er meerdere speeltjes voor hem gekocht die zó in de smaak vallen dat een eigen blogpost wel op zijn plaats is. Dus bij deze, de aanraders volgens Billy!

1. GOSIG MUS (knuffelmuisje) & GOSIG RÅTTA (knuffelrat)

Met deze in zijn bek paradeert Billy regelmatig door de woonkamer. Zelfs toen hij nog maar half zo groot als de rat was sleepte hij ze al overal mee naar toe. Héél stoer!

Twee knuffel(tje)s genaamd GOSIG RÅTTA (grote rat)  €2,49 & GOSIG MUS (kleine muis) €0,99

Twee knuffel(tje)s genaamd GOSIG RÅTTA (grote rat) €2,49 & GOSIG MUS (kleine muis) €0,99


2. KLAPPAR CIRKUS (slang handpop)

Deze is vooral leuk om samen mee te spelen. Normaal gesproken moet Billy dan zijn nagels intrekken (wel zo prettig) maar met deze kan hij helemaal losgaan. Met zijn oortjes naar achteren en ogen zo groot als schoteltjes trappelt en bijt hij net zolang totdat hij bekaf is en uiteindelijk op je schoot in slaap sukkelt…

De slang/handpop KLAPPAR CIRKUS €7,99 (nu in de PLUNDRA voor €5,00)

De slang/handpop KLAPPAR CIRKUS €7,99 (nu in de PLUNDRA voor €5,00)


En natuurlijk zijn er nog véél meer favoriete speeltjes, en is Billy eerlijk gezegd net zo blij met een stuk knisperende folie of een bloempot om in te graven (óf zie foto hieronder), maar een extra excuus om nog even naar de IKEA te gaan is nooit weg toch?

Ook érg leuk!

Ook érg leuk!

Hoewel Billy me hier misschien ook gewoon probeert duidelijk te maken dat de manier waarop ik bloemen schik toch echt niet kan (voor als mijn blog immens populair wordt; ik houd me aanbevolen voor een gesponsorde cursus bloemschikken).

4 Reacties op “IKEA soft toys for cats

    • Haha nieuwe dingen blijven inderdaad toch altijd favoriet! We maken ook vaak een speeldoos (van een oud papier doos) voor hem, dat vindt hij ook super 😀

  1. Leuk! De katten van mijn zus zijn dol op de Ikea-ratten! Ik kan me herinneren dat ze ‘vroeger’ bij de Ikea en klein afdelinkje hadden met huisdierendingen zoals mandjes, voerbakjes en kleedjes jammer dat ze daar mee gestopt zijn.

    • Oja dat is ook zo! Die was ik alweer helemaal vergeten, en ze waren juist zo leuk. Wij hebben trouwens wel twee Ikea hacks, een kattenbak en krab- en klimpaal. Daar maak ik binnenkort nog een post over! 🙂

Plaats een reactie