New Buy: Keukenmachine

Elke keer als ik een Pandan cake maakte (waar zo’n 15 minuten mixen bij komt kijken) dacht ik bij mezelf, “ooit koop ik een keukenmachine”. Want na 15 min. met de hand te hebben gemixed ben ik er wel klaar mee, en is mijn mixer zo heet geworden dat ik er bijna bang van word. En na jarenlang twijfelen is ‘ooit’ ineens ‘nu’ gebleken, want hier is hij dan. Dé keukenmachine. Of nou, eigenlijk niet. Want ik zag mezelf wel met zo’n mooie (veel te dure!) Kitchenaid. Maar dat vond ik toch net wat te ver gaan.

mixer3

Maar toen ik deze in de Aldi (of all places) zag staan voor een veel vriendelijker prijsje belandde hij pardoes in mijn mandje. Of nee, ook dit eigenlijk niet. Want de doos was gigantisch. Zó groot dat ik mijn mandje er maar bovenop heb gemanoeuvreerd, al waggelend en balancerend naar de kassa wist te komen en de vrouw vóór mij zo vriendelijk was om het mandje vervolgens op de lopende band te plaatsen. Zodat ik al puffend en steunend dit zware pakket erachter kon zetten. En zo geschiedde. Voordat ik het wist kwam ik met een impuls aankoop van ‘heb ik jou daar’ thuis terwijl ik alleen maar toastjes en tonijn wilde halen (ook gehaald hoor).

mixer1
En nu staat hij alweer een paar dagen op het aanrecht te pronken. Hij mocht eerst even acclimatiseren. Ik ben een goed baasje. Maar vanavond mag hij aan de slag! En hoewel hij indrukwekkend multifunctioneel is, hoeft hij alleen maar te mixen. Een luizenleventje is het hier. Maar voor de volledigheid, dit kan/heeft dit monster allemaal:

– Zeven snelheden + pulse stand (ik gebruik er vast maar 3, net als op de fiets)
– Aluminium behuizing, voelt solide aan (geen plastic dus, fijn!)
– Grote mengkom (5 liter!) met spatdeksel (aha, vooral niet vergeten te gebruiken)
– Garde
– Vlinder (blijkt voor het fijne en luchtige klopwerk te zijn (ik ben nog een beetje een bak noob, heb gegoogeld))
– Deeghaak
– Blender (en die hadden we al, maar beter teveel dan te weinig! en deze is iets kleiner en handzamer dat scheelt)

mixer2

De baksuccessen zullen uiteraard met jullie gedeeld worden, so stay tuned!

Plaats een reactie