It’s so fluffy! (Led, Veren & Canvas)

Ik heb altijd heel veel ideeën. Ideeën die vervliegen, ideeën die blijven hangen en ideeën die vergeten worden (in dit kader; hulde aan Pinterest!). In deze post de uitvoering van drie ideeën die ineens samenkwamen, eigenlijk vooral omdat ik ineens tijd over had, zin had om te knutselen en in een behoorlijk impulsieve bui was. Dit gebeurt me soms. En hoewel het eindresultaat niet altijd top is, is het meestal wel heel leuk. En ach, daar doen we het voor!

Goed de drie ideeën/aanleidingen:

Er mist een schilderij/kunstwerk aan de slaapkamer muur, ik vind het daar te leeg.
Ik heb altijd al graag een canvas doek met veren willen beplakken. Lijkt me mooi (soms zijn dingen zo simpel).
De slaapkamer heeft vooral felle lichtbronnen, zachter en subtieler licht zou fijn zijn.

En toen de plannen en de daaropvolgende bezwaren:

1. Op Pinterest zag ik een leuk canvasdoek met kerstlichtjes erachter. En dat schijnt heel mooi door. Die ga ik maken!
De enige winkel die nog open was was de Action. En hoewel ze de wereld aan canvas doeken hadden, was alle kerstverlichting alweer uit de winkels gehaald. Helaas pindakaas dus… (aan mijn fröbelzucht moest meteen toegegeven worden).

2. Dan ga ik een schilderij maken! Snel, goedkoop en leuk.
Aha, dus dat canvasdoek kan mee in mijn mandje (geintje, véél te groot, maar ik sleep hem op het laatst wel mee naar de kassa). En acrylverf en kwasten hebben we thuis nog, dus good to go! Hoewel ik eigenlijk al een keer een schilderij heb gemaakt, ik doe liever wat anders.

3. Hmm.. Ik ga het canvasdoek (die inmiddels al in de auto ligt) combineren met de IKEA led lampjes!
Ja dat ga ik doen. Vriendlief is gek op led lampjes dus ook hij loopt hier vast helemaal warm voor. Hmm, dan het doek wit laten? Of toch schilderen?

4. En dan niet schilderen, maar veren erop!
En omdat ik ze op dit tijdstip nergens meer kan krijgen neem ik genoegen met mini veertjes uit een hoofdkussen van IKEA. Je kunt niet alles hebben.

jep

Dus inmiddels in huis;

Canvas doek
Lijmkit (bij gebrek aan beter)
Sterke tape
Hoofdkussen met verenvulling
Led verlichting

veertjes

Goed, zonde van het kussen maar hij gaat eraan. Dus ik begon meteen maar met het knippen van een gat en het eruithalen van een deel van de veertjes. Of eigenlijk deed Billy dat. Wel door het hele huis, maar hé het gaat om het idee!

kit

Dan begint het uitsmeren van de lijm. Het ligt aan de droogtijd van de lijm hoeveel oppervlakte je kunt behandelen voordat je de veren eroverheen moet leggen. In het geval van de kit had ik gelukkig vrij lang de tijd (maar het spul smeert wel vrij zwaar uit, niet echt optimaal).

plakken

Het plakken van de veren hield eigenlijk gewoon in dat ik een handvol veren uit het kussen trok, deze op het doek legde, even aandrukte en de volgende handvol veren pakte. Liever teveel dan te weinig, anders zit je hand onder de lijm en dat is érg vervelend met zoveel veren om je heen. Als het hele doek bedekt is met lijm en veren is het tijd om even te wachten. Wanneer de droogtijd is verstreken begint het ‘uitschudden’… Na het uitschudden maak je, als je dat tenminste wil, kleine gaten in het doek waar je de lampjes wilt monteren.

En dan kun je de snoertjes van de lampen er doorheen trekken! Aan de achterkant van het doek kun je de snoeren vastplakken (met sterke tape) zodat ze mooi weggewerkt zijn. Let erop dat je ze niet op de houten latjes vastplakt (dan zorg je voor verdikkingen die tot gevolg zullen hebben dat je doek later niet vlak tegen de muur kan hangen). Plak ze náást de latjes, en laat ze tussen de latten en het doek doorlopen, en dus ook niet over de latjes heen. Als iemand het wil namaken en dit niet snapt, comment/mail me en ik maak er nog even een foto van!

resultaat

En dit is ‘m dan! Ja goed, niet helemaal zoals ik had gewild. Maar ik vind hem best geslaagd! Onze slaapkamer is vrij strak en modern, en dit geeft wat meer warmte. Bovendien is het de 1) opvulling waar ik naar zocht 2) maakt het de ruimte nauwelijks kleiner 3) biedt het zachtere verlichting.

ft

Nog even wat foto’s van ’s avonds en ‘in actie’:

totaal lampje

lampie

IMG_1264

IMG_1034

IMG_1265

IMG_1266

totaaal3

roze

En dan begint het opruimen, want helemaal met een speels kitten in huis heb je hierna werkelijk óveral veren liggen…

veertjesss

Volgens mij vind je het óf leuk óf helemaal niets, dus ik ben héél benieuwd wat de reacties zullen zijn!

2 Reacties op “It’s so fluffy! (Led, Veren & Canvas)

  1. Ik had het denk ik leuker gevonden met kerstlichtjes, maar verder vind ik het helemaal geweldig! Leuk idee, origineel en volgens mij prachtig in een moderne inrichting. Wat een klus zal je gehad hebben aan het opruimen XD

    • Ja ik eerlijk gezegd ook hoor, misschien dat ik de led lichtjes op termijn nog eens voor kerstverlichting vervang. En over de veertjes; ik wilde eigenlijk antwoorden dat het wel meeviel maar ik kwam er net nog een paar tegen haha. Dus wel even een klusje inderdaad! 😉

Plaats een reactie