New Years Eve – Happy New Year !

Gisteren heb ik op het laatste moment de plannen voor Oud & Nieuw gewijzigd. Ik besloot het niet samen met mijn vriend in zijn vroegere woonplaats door te brengen (in tegenstelling tot de afgelopen 5 jaren) maar met een goede vriendin (en Billy) in ons eigen appartement.

billy 1
Billy 2

Mijn oudjaarsdag begon dan ook met opruimen, want na de hectische dagen rond Kerst zag ons appartement eruit alsof er een stel wilden in woonden. En ik moet zeggen dat opruimen een stuk leuker is geworden nu we Billy hebben; elk papiertje of prulletje dat weggegooid wordt is reuze interessant en wordt vol plezier besnuffeld en weggetikt. Sommige waren zelfs zó leuk dat hij ze weer naar me terugbracht, wat dan weer niet erg behulpzaam was maar wel reuze lief.

En na een paar uur (jazeker, ik maakte geen grapje met ‘alsof er een stel wilden in woonden’) was de oud papier doos helemaal gevuld en dus klaar om in gespeeld te worden. En om er daarna in te slapen. Want dat kan als je kat bent, o de zaligheid. Niet dat ik in een oud papier doos wil slapen, maar de ogenschijnlijke ongecompliceerdheid van een kattenleven lijkt op zo’n moment wel heel aantrekkelijk.

Oliebollen 1Drankje 2

Toen ons appartement weer netjes genoeg was om door anderen gezien te worden kleedde ik me om, maakte me op (met pijnlijke nepwimpers van de action, au!) en stapte in de auto. Ik ging eerst nog even langs de winkel & slijterij en reed daarna naar mijn schoonouders, waar ik werd ontvangen met een lekker (alcoholvrij) drankje en uiteraard oliebollen. Altijd fijn!

lemper rijst

lemper kip

lemper rolletjes

Maar goed, er moest ook gewerkt worden. En wel aan de lemper; een indonesische snack van kleefrijst en gekruide kip. Lekkerrrrr!

Vuurtje

En na het maken (en snoepen van) de lemper nestelde ik me voor de warme kachel…

Maar na een paar uur gezellig samen gekletst en gegeten te hebben was het dan toch tijd om weer in de auto te stappen… Ik haalde een goede vriendin bij haar thuis op en we reden samen naar mijn appartement.

drankjes

We hadden een paar simpele ‘hapjes’ (lees; bugles en M&M’s) en namen beiden een Seabreeze (een scheut Malibu, aangevuld met (light) cranberry sap en ananas sap, nagenoeg het enige alcoholische drankje dat ik lekker vind).

tv

En met cabaret op TV, gezellig geklets op de bank, gekroel met Billy en lekker snacken was het zo 12 uur!

vuurwerk2

En toen was het toch wel érg leuk dat we het in ons appartement vierden. Want 1) we hoefden niet naar buiten voor het vuurwerk (normaal best leuk maar ménsen wat was het rotweer) en 2) al het vuurwerk op ooghoogte!

BILLY1

BILLY2

BILLY3

En Billy en vuurwerk? No biggie..

Ik heb een leuke Oud & Nieuw gehad, en hoop jullie ook. Erg bijzonder vind ik het eigenlijk nooit, maar gezelligheid en lekker eten is bij mij altijd goed. En het vuurwerk is een mooie bonus! Lieve bezoekers, bij deze wil ik jullie allemaal een héél gelukkig nieuwjaar wensen!

PS: Geen goede voornemens hier, behalve dan ons appartement iets opgeruimder houden…

Plaats een reactie