3 Days of Christmas

IMG_0357

Terwijl ik dit typ is kerst alweer voorbij. Helaas! Want wat was het weer gezellig en wat hebben we weer heerlijk gegeten. In deze post dan ook vooral veel foto’s en weinig tekst.

Day 0

De dag vóór kerst brachten we door bij de ouders van mijn vriend. Ontzettend veel cadeautjes (sommige inclusief gedichten, het was nét geen ‘SinterKerst&Nieuw’), en bijgepraat en gelachen onder het genot van lekkere patat en bitterballen.

IMG_0362

IMG_0380

VOOR OUDE smurfen

IMG_0370

Day 2

De volgende dag reden we ca. 270 km om uiteindelijk in Brabant, bij de grootmoeder/ooms/tantes/neven van mijn vriend, eerste kerstdag te vieren.

IMG_0501

Na aankomst vulde de tafel zich al snel..

IMG_0509

Wat ook niet erg verrassend is gezien de familieleden; één van de tantes heeft zelfs haar eigen gebakswinkel!

IMG_0511

IMG_0513

IMG_0580

IMG_0596

IMG_0597

En na alle hapjes werd er begonnen aan het avondeten. Voorgerecht: krabtaartjes en kreeft!

IMG_0606

IMG_0607

IMG_0651

IMG_0652

En toen was het tijd voor het hoofdgerecht. Met zulke goede surinaamse koks in de familie ontkom je (gelukkig) niet aan verschillende soorten kip met rijst, lékker! Verder ook nog een pastei, gemaakt door zijn grootmoeder, en enkele salades. Mmmmm!

IMG_0662

IMG_0667

IMG_0676

We sloten af met ijs en cheesecake. Bómmetjevol!

Pas ’s avonds laat reden we (ik) weer 2,5 uur terug naar huis, om gelukkig de volgende ochtend uit te kunnen slapen…

Day 2

Op tweede kerstdag zijn we eerst nog even naar mijn grootmoeder gegaan, om vervolgens naar mijn moeders huis te rijden.

Het diner van de tweede kerstdag werd niet helemaal voor ons verzorgd. Nu mochten we ook zelf aan de slag! Mijn vriend en ik maakten het voorgerecht; runder carpaccio op een bedje van rucola sla met olijfolie-oregano dressing, parmezaanse kaas en pijnboompitjes. Hierbij werden sneetjes ciabatta geserveerd.

IMG_0744

Het hoofdgerecht bestond uit gevulde varkenshaas (door ons), gebakken aardappeltjes, ham-andijvierolletjes en salade.

IMG_0791

IMG_0792

IMG_0811

IMG_0822

IMG_0829

En toen was het tijd voor het nagerecht, verzorgd door mijn zus en haar vriend. Die helaas de halve ingrediëntenlijst in de vriezer hadden laten liggen. Gelukkig had ze ook een (zelfgemaakte) chocolade taart meegebracht, die het gemis van het ‘echte’ dessert méér dan goed maakte!

IMG_0839

IMG_0847

IMG_0858

Hierna werden alle cadeautjes uitgepakt (leuk!) en kwamen er nog een paar vrienden. We hebben gezellig nagepraat en tot laat Party & Co gespeeld (ken je het niet? leuk joh, even opzoeken!).

IMG_0875

IMG_0888

Onze kerst was ontzettend gezellig en we hebben heerlijk gegeten. Ik hoop dat jullie ook zo’n leuke tijd hebben gehad. En nu gaan we toch écht richting 2013!

4 Reacties op “3 Days of Christmas

Plaats een reactie